Katerim živilom se je pametno izogibati?

Nezdrava živila

Žal se pogosto izkaže, da so prav živila, ki jih najraje uživamo, premalo koristna za naš organizem oziroma premalo zdrava. Če jih v telo vnašamo nenadzorovano, lahko pride do številnih težav, ki so povezane z zdravjem in ne samo s slabim trenutnim počutjem.

Vas zanima, katerim živilom se je bolje izogniti? To v praksi pomeni, da jih niti ne kupite ter ne prinesete domov oziroma da jih v trgovini ignorirate in v nakupovalno košarico raje daste nekaj zdravega in okusnega. Verjetno se vam za vsaj nekaj živil že dozdeva, da bodo na našem seznamu. Vsekakor vam bomo poleg vsakega živila navedli tudi utemeljitev, zakaj ga ne priporočamo za uživanje.

1. Ocvrta, prekomerno začinjena hrana in bela moka

V prvi vrsti se je najbolje izogibati ocvrti hrani, prekomerno začinjeni hrani in beli moki. Bela moka vsebuje gluten, ki nase veže vodo. Ravno zaradi tega ima veliko oseb, predvsem žensk, težave s zaprtjem in prebavo. Ocvrta živila najpogosteje prav tako vsebujejo belo moko. In ne samo to. Na temperaturi, ki jo potrebujemo za cvrtje, se v hrani pojavljajo transmaščobe. Prav tako morate biti izjemno previdni pri uživanju prekomerno začinjene hrane. Ta namreč lahko razdraži sluznico črevesja.

Nezdrava hrana
Dobro se je izogibati ocvrtih in začinjenih jedi ter izdelkov iz bele moke.

Uživajte raje pečeno zelenjavo, solato, pečeno meso ali meso z žara. Vse našteto boste veliko lažje prebavili in je veliko bolj zdravo za vas, kot pa zgoraj omenjena hrana.

2. Zamrznjena živila

Večina zamrznjene hrane vsebuje transmaščobe. Te škodijo srcu, žilam in živčnemu sistemu. Če se le da, se jim izognite. Med redkimi izjemami, ki jih lahko brez skrbi uživate, sta zamrznjena zelenjava in ribe.

Zamrznjeno predpripravljeno meso, pomfri, pica in zamrznjeni piškoti ter torte pa naj se čim redkeje znajdejo na vašem jedilniku.

3. Alkohol in energijske pijače

Verjetno veste, da je alkohol neredek spremljevalec duševnih bolezni. Že v zelo majhnih količinah vpliva tudi na kakovost spanja. Po zaužitju postanete bolj utrujeni, kasneje pa še zaspati ne morete normalno. To pa sicer ne pomeni, da ga ne smete užiti prav nič. V majhnih količinah, na primer rdeče vino z bogatim virom antioksidantov, se celo priporoča.

Energijske pijače vsebujejo velike količine sladkorja in kofeina. Namesto njih raje zaužijte kavo ali zelo majhno količino kole, ki vas bo prav tako spravila pokonci, učinki pridobljene energije pa bodo trajali dlje.

4. Kečap

Ali veste, da nadvse priljubljeni preliv iz paradižnika vsebuje ogromne količine sladkorja? Pri dodajanju kečapa na druga živila na to verjetno niti ne pomislite. V samo 1 čajni žlički kečapa so kar 4 grami sladkorja.

Če nikakor ne morete brez kečapa, priporočamo, da si ga pripravite kar sami. Receptov za pripravo domačega kečapa je veliko, najdete jih lahko s pomočjo spleta.

Dodaj odgovor